Veiling PMC zorgt voor grote klapper: 108.500 euro

Liefdadigheid

De veiling van het kistje meischol, gesponsord door de UK 210, heeft vanmorgen 108.500 euro opgeleverd dankzij Dayseaday en Sea Fresh.

‘In actie voor het PMC’ heeft hiermee in één klap het doelbedrag van 100.000 euro binnen. Dankbaarheid overheerst bij de families van Luc Romkes en Jacolien de Boer.

,,De veiling kwam wat moeizaam op gang, maar uiteindelijk liep het bedrag steeds sneller op’’, vertelt Sjoerd Ras van Sea Fresh. Sea Fresh en Dayseaday bundelden hun krachten om het bedrag op te voeren. ,,Op een gegeven moment zit je in de flow en wil je steeds meer bieden’’, zegt Jelle van Veen van Dayseaday. ,,Het is een Urker aangelegenheid en het is een mooi doel.’’ Het eindbod van 108.500 euro werd aan de twee bedrijven toegekend. ,,Het is echt fantastisch, het is een prachtig doel en we zijn blij dat we hieraan bij kunnen dragen’’, zegt Sjoerd. Vanmiddag wordt het kistje meischol aangeboden aan Talma Urk.