
Het Urker striept baot valt op in de oranje mensenmassa tijdens Nederland-Zweden
AlgemeenVanuit de hele wereld trekken mensen in deze weken naar de Verenigde Staten om getuige te zijn van het wereldkampioenschap voetbal. Ook Urk is van de partij. Zaterdagavond (’s middags in de VS) was een groep Urker vrienden bij het duel van het Nederlands elftal tegen Zweden. De wedstrijd werd gespeeld in Houston, Texas en eindige in een fraaie 5-1 overwinning voor Oranje.
Bijzonder was dat een van de vijf Urkers, Jurian Brouwer, het duel bezocht in zijn Urker pak. Een opvallend gezicht te midden van het vele oranje. De groep heeft de wedstrijd opgenomen in een roadtrip door het land, waarbij ze ook de Grand Canyon, Los Angeles, San Francisco en Yosemite aandeden.

