Remco Visser diept foto's op van zijn missie in Bosnië.
Remco Visser diept foto's op van zijn missie in Bosnië.

Veteraan en militair in actieve dienst Remco Visser waarschuwt: polarisatie, zo begon het in Bosnië ook

Algemeen

Indrukwekkend en hard nodig. Dat is de conclusie na het zien van de theatervoorstelling AF - Terug naar Srebrenica, vorige maand in het Zilvertuitjestheater in Creil. Het maakt de tongen los, legt verdriet bloot; en dat meer dan twee decennia na de verschrikkingen in Bosnië. De voorstelling gaat in op de val van Srebrenica, een deel van de missie waar ook diverse Urker militairen aan deelnamen. Remco Visser, (Bosnië)veteraan en militair in actieve dienst vertelt: ,,Iedere militair die deelnam aan deze uitzending heeft een persoonlijk verhaal. Er zijn jongens en meiden beschadigd thuisgekomen. Persoonlijk heb ik een heel andere beleving gehad, maar er zijn veel lessen uit te trekken.’’